meun

galeria katowicka

 mapa piktogramy system oznakowania wzornictwo

 Lokalizacja Katowice Polska
 Projekt 2014
 Realizacja 2014
 Klient Ideas Box
 Powierzchnia 52.000 m²
 Współpraca projektowa Bartłomiej Witański Aleksandra Krupa Jakub Cikała
 Fotografia Sonia Świeżawska

Zlecenie dotyczyło przeprojektowania systemu informacji wizualnej w przestrzeniach centrum handlowego Galeria Katowicka. Naszą rolą było zdefiniowanie informacji w nowy sposób i wpasowanie jej w istniejące już nośniki informacji (pylony, podwieszane tablice).

Podstawowy schemat kolorów użytych do budowy systemu został wyprowadzony z szerokiej gamy barw logotypu Galerii Katowickiej. Następnie kolorystyka została dostosowana do palety folii Oracal 641.


Ponadto zdecydowaliśmy się na uzupełnienie systemu i zaprojektowaliśmy własne nośniki informacji (m.in. wewnątrz i na zewnątrz wind). Obszarem naszego działania stały się także ściany oraz inne elementy architektoniczne.

Na potrzeby nowego systemu zaprojektowaliśmy także zestaw ok. 100 piktogramów. Ich kształt i estetyka zostały dopasowane do oficjalnego kroju Galerii, czyli fontu Carbon. Dzięki temu, zestawienie typografii z ikonami stworzyło klarowną całość.

Każdemu z pięter centrum handlowego nadaliśmy inny kod kolorystyczny. Dzięki temu klienci mogli łatwo odnaleźć interesujący ich lokal oraz zorientować się, na którym z pięter aktualnie się znajdują.








 
graphic design, editorial, infographic, pacaging, branding, visual identity, logo design, wayfinding system, signage, digital design, application, information architecture, interaction design, web design, projektowanie graficzne, edytorstwo, infografiki, projektowanie opakowań, identyfikacja wizualna, projektowanie logo, systemy oznakowania, projektowanie interakcji, architektura informacji, projektowanie stron internetowych, aplikacje mobilne