Jesienią 2025 roku LUX MED (firma prowadząca prywatne kliniki medyczne) otworzył w Gdyni w budynku Waterfront pierwszą placówkę, która wdraża w życie nową strategię wizerunkową marki. Także tą, związaną z wayfindingiem i space brandingiem. To miejsce, które ma realnie wpływać na emocje pacjentów, zapewniać przyjazne doznania i wspierać proces leczenia. Gdyńska placówka to zapowiedź zmian we wszystkich oddziałach firmy i nowa jakość na rynku healthcare w Polsce.
Aranżacja wnętrza, wybory materiałowe, a także charakter systemu oznakowania miały jeden cel – chcieliśmy, aby pacjent od samego wejścia czuł, że to miejsce zostało zaprojektowane z myślą o nim – o jego zdrowiu, emocjach i poczuciu bezpieczeństwa. Grafiki oraz nośniki informacji, które powstały w ramach procesu projektowego zostały oparte na kilku charakterystycznych cechach: prostych figurach geometrycznych, naturalnej kolorystyce, obłościach oraz przyjemnym i stonowanym detalu.
Główną bazą systemu jest krój pisma Netto (typemates). Konstrukcja kroju pisma Netto zapewnia przejrzystość oznakowania, dostarczając niezbędnych informacji w zwięzłej formie. W trakcie projektu opracowaliśmy także odświeżony zestaw ikon i zaprojektowaliśmy go w oparciu o wybrany krój pisma. Wszystkie ikony mają te same proporcje i są dopasowane do typografii, dzięki czemu są jej płynnym przedłużeniem.
Projekt: Workplace
Zdjęcia: Adam Grzesik









