Hala widowiskowo-sportowa Arena w Poznaniu to modernistyczny obiekt powstały w 1974 roku według projektu Jerzego Turzenieckiego. Ze względu na swoją niezwykłą formę i ciekawy dach kopuły, jest jednym z najbardziej charakterystycznych zabytków tego okresu w Poznaniu. Dzięki nowej inwestycji Międzynarodowych Targów Poznańskich i projektowi rewitalizacji autorstwa poznańskiego biura CDF Architekci hala w najbliższych latach przejdzie gruntowną przemianę.
Po przebudowie obiekt pomieści około 9 200 widzów – w tym 6 100 na miejscach stałych. W jego wnętrzu możliwe będzie organizowanie imprez sportowych krajowych i międzynarodowych najwyższej rangi (Mistrzostwa Polski, Mistrzostwa Europy) w trzech podstawowych dyscyplinach sportowych: piłka ręczna, piłka siatkowa, koszykówka oraz innych, wymagających boiska o podobnej wielkości. Hala ma zachować niezwykły modernistyczny charakter, a jednocześnie zostać dostosowana do współczesnych potrzeb.
Wayfinding, który znajdzie się w obrębie hali maksymalnie nawiązuje do brutalistycznej, surowej bryły budynku. W tym celu zaproponowano wybór materiałów, które harmonijnie wpiszą się w przestrzeń, podkreślając jej surowy i elegancki charakter. Zadaniem systemu informacji wizualnej w tym obiekcie jest współgranie z architekturą przy pomocy minimalistycznych rozwiązań.
Informacja wizualna ma pojawić się wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektu. Istotne jest, aby mimo odmiennej konstrukcji, którą determinuje przestrzeń, elementy oznakowania pozostały ze sobą spójne. Jako, że teren Areny stanie się miejscem spotkań tysięcy ludzi, ważna była nie tylko warstwa wizualna, ale również czytelność, wytrzymałość nośników oraz odporność na wpływ warunków atmosferycznych.
Podstawowymi składowymi wayfinding’u Areny są: charakterystyczna typografia (Halvar Breitschrift – Typemates), bazujący na kroju pisma zestaw piktogramów oraz minimalistyczna czarno-biała kolorystyka. Elementem wzorniczym, który wyróżnia oznakowanie tego budynku spośród innych tego typu, jest użycie świetlówek. Pojawiają się one na większości nośników informacji, a ich zadaniem jest wskazanie użytkownikowi ważnych komunikatów. Ich użycie podkreśla powiązania z modernistyczną historią obiektu. Świetlówki pojawiają się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. W koncepcji przewidziano, że muszą być one wytrzymałe na zmienne warunki atmosferyczne, a także niepożądaną ingerencję osób trzecich.
W projekcie wzorniczym ważną rolę odgrywa także beton, który bezpośrednio nawiązuje do projektu architektonicznego. Jest surowy, minimalistyczny i jest świetnym tłem zarówno dla świetlówek, jak i całego systemu informacji wizualnej.