Prace nad nowym, uwspółcześnionym logotypem Planetarium zakładały zachowanie cech charakterystycznych poprzednio używanego znaku. Istniejące wcześniej rozwiązanie miało wiele ograniczeń – m.in. nieczytelną, niefortunnie dobraną, archaiczną część typograficzną; nieprecyzyjnie wyrysowany kształt planetarium, cechowało się zbytnią ilustracyjnością – dlatego zdecydowaliśmy, aby lifting znaku obejmował przede wszystkim uspójnienie i unowocześnienie wizerunku Planetarium, przy jednoczesnym zachowaniu cech charakterystycznych znaku, tj.: wiodącej kolorystyki, trójkątnego kształtu i umieszczenia w sygnecie rozpoznawalnego zarysu budynku. Skorzystaliśmy z naszego doświadczenia w projektowaniu piktogramów – nowy znak to minimalistyczne, wyraziste i współczesne odwzorowanie poprzedniego sygnetu.
Aby jeszcze wyraźniej spiąć w całość wizerunek – zaproponowaliśmy korzystanie z kroju pisma Laslo Wide, który miał się także pojawić w planowanym wayfindingu nowego budynku Planetarium. Krój ten miał spójny wizualny charakter z historią powstawania instytucji (lata 50’), a jednocześnie spełniał wymogi stawiane typografii wykorzystywanej w takim brandingu: był minimalistyczny i świetnie czytelny w różnych zastosowaniach.
Dzięki prostemu, linearnemu kształtowi nowego znaku możliwe stało się reprodukowanie go na wielu płaszczyznach – materiałach reklamowych, edukacyjnych, gadżetach. Oparty na linearnych grafikach język sprowokował nas do stworzenia propozycji wizualnej linii projektowej, która mogłaby składać się z „technicznych”, zabawnych ilustracji – to punkt wyjścia do uwspółcześnienia identyfikacji wizualnej Planetarium.